You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Завантаження...

Як мотивувати співробітників, не витрачаючи на це грошей: 10 способів з прикладами

HR-технології


Зміст:

  • Корпоративна скринька для анонімних висловлювань — користь без витрат
  • Персоналізація з бейджами і настільними табличками — мінімум затрат, максимум мотивації
  • Конкурси і змагання — потужні нематеріальні мотиваційні кроки
  • Наради і планерки — мотивація персоналу за 15 хвилин
  • Привітання з приводу і без — корпоративні традиції як мотивація
  • Навчання і підвищення кваліфікації — мотивація колег для підвищення показників компанії
  • Право вибору — мотиваційні хитрощі, для яких не потрібні гроші
  • Корпоративна газета — мотивація для командних «зірок»
  • Місця для відпочинку — мотивація на канапі і медитація
  • Гнучкий графік роботи — мотивація і ККД працівників

Мабуть, немає галузі в бізнесі, на яку не вплинула коронокриза. В сьогоднішніх умовах кожен керівник чи власник компанії намагається, скоротити витрати, економлячи на будь-яких потребах підприємства, на яких тільки можна це зробити.

Такий важливий момент, як мотивація персоналу, починає втрачати фінансування. Для мудрого керівника надихати працівників на якісне виконання завдань — одна із головних запорук успішного бізнесу. А робити це можна не лише преміями і надбавками. Виявляється, є кілька зручних і простих методів нематеріальної мотивації.

Корпоративна скринька для анонімних висловлювань — користь без витрат

Оригінальний спосіб мотивувати працівників — звичайна коробка чи невеличка скринька, в яку кожен співробітник може покласти свій лист. Написати можна що завгодно:

  • побажання стосовно змін у роботі підприємства;
  • корисні ідеї для колективу;
  • організаційні питання.

Усе, що хочеться висловити про роботу, але немає бажання говорити вголос, працівник анонімно викладе на папері. Керівництву буде цікаво розглянути думки колег, а співробітники отримають спосіб зворотного зв’язку.

Як це працює?

Уявимо, що співробітник стикнувся із затримкою виконання своєї ланки проекту і має ідеї для покращення організації роботи в команді. Це може бути новачок, який ще не достатньо впевнено почуває себе в компанії, тому й боїться висловитись відкрито. Для такого випадку й існує корпоративна скринька.

Результат: співробітник отримав можливість висловитись, керівник — інформацію для зміни ситуації, проект виконаний вчасно.

Персоналізація з бейджами і настільними табличками — мінімум затрат, максимум мотивації

Людям імпонує, коли їх помічають і називають по імені, тому персоналізація з табличками на дверях — хороший спосіб мотивувати персонал. Якщо працівники не мають окремих кабінетів, таблички можна поставити на столах. Таку ж роль відіграють і бейджики. Дозвольте своїм колегам самим обрати дизайн та розміщення персоналізованих знаків.

Як це працює?

Таблички — дуже зручна практика у великих компаніях, де співробітники не в змозі одразу запам’ятати посади та імена колег. Бейджики стануть в нагоді на підприємствах, що працюють у сфері послуг. Тож коли одного дня на робочих столах співробітників з’являються таблички з надписами їх імен і посад, кожен працівник починає відчувати свою значимість в компанії.

Результат: колектив з піднесеним настроєм береться до роботи, не виникає жодних незручностей при звертанні колег один до одного, продуктивність зростає.

Конкурси і змагання — потужні нематеріальні мотиваційні кроки

Будь-які змагання в процесі роботи надзвичайно мотивують персонал. Шляхом проведення конкурсів досягаються кращі результати в роботі колективу. Існує безліч ідей для корпоративних «перегонів». Наприклад, змагання, що стосуються виконання робочих завдань і планів. За кращу чи швидшу роботу для працівників встановлюється приз у вигляді цікавого відрядження або публічна похвала в присутності усіх колег і керівництва.

Можна встановити й конкурси на кращу посмішку, на найсолідніший офісний стиль чи найбільш впорядковане робоче місце. Під час такої мотивації працівники й самі пропонуватимуть теми для змагань.

Як це працює?

Керівництво компанії запроваджує конкурс серед менеджерів на найвищий профіт від продажів. Встановлений приз за перемогу — поїздка з директором на велику європейську конференцію із можливістю п’ятиденного турне по Угорщині та Австрії.

Результат: менеджери змагаються за приз, продажі ростуть, профіти збільшуються.

Наради і планерки — мотивація персоналу за 15 хвилин

Регулярні збори і «летючки» надихають колектив на нові звершення в роботі, дають зрозуміти, що відбувається в компанії. Таким чином налагоджується контакт між керівництвом і підлеглими. Головне, не «переборщити» з нарадами, не витрачати на них надто багато часу, щоб не відволікати співробітників від основної роботи. На «летючках» варто не лише роздавати завдання, але й розповідати колегам, до чого прагне компанія на даний момент.

Як це працює?

У призначений за розкладом час керівник збирає працівників, щоб розповісти, які нагальні потреби є у компанії, яка ситуація з бізнесом на даний момент, які очікування від колег щодо їх обов’язків.

Результат: колектив має чітке розуміння, чого від нього вимагає керівництво, готовий досягати поставлених сьогоденням цілей.

Привітання з приводу і без — корпоративні традиції як мотивація

Привітання з днем народження — це само собою, але є ще безліч дрібних приводів, які можна використати в мотиваційних цілях. Як щодо привітань із днями народженнями дітей, виходом із відпустки, одужанням після лікарняного, перевиконанням плану? До речі, топ-менеджмент великих європейських компаній давно практикує святкування із працівниками проходження випробувального періоду, і це також мотивує персонал.

Як це працює?

Працівник, якого вітають із кожною знаковою для нього подією, працює із задоволенням і самовідданістю. Доброзичливість керівництва і колег, прояви уваги — усе це надихає на добросовісне виконання роботи. Окрім того, привітання і щирі побажання зближають колектив.

Результат: колектив працює злагоджено і продуктивно, готовий витрачати додатковий час для виконання завдань.

Навчання і підвищення кваліфікації — мотивація колег для підвищення показників компанії

Якщо в колективі справді добре підібрані працівники, вони хочуть і люблять навчатися. Тому коучинги, тренінги і курси стануть для них чудовою мотивацією. Семінари і конференції для персоналу можна використовувати також в якості призів за досягнення. Якщо немає можливості бронювати місця на платних конференціях, можна влаштувати їх силами власних спеціалістів.

Як це працює?

Припустимо, відділ розробки IT-компанії виявив бажання пройти курс маркетингових семінарів, на яких хоче навчитися технологіям залучення замовників. Працівники навчаються тому, про що давно мріяли, їх кваліфікація зростає.

Результат: підприємство отримує спеціалістів широкого профілю і нових клієнтів.

Право вибору — мотиваційні хитрощі, для яких не потрібні гроші

Чудова мотивація персоналу через надання можливості кожному працівнику обирати час відпустки. При цьому кращим співробітникам в якості заохочення надається перше право вибору. Добре подіє і можливість для колективу обрати місця для корпоративних заходів, а також вибір способів заохочення.

Як це працює?

На одній із «планерок» керівник піднімає питання корпоративу. Він не ставить працівників перед фактом про місце і тематику проведення заходу, а пропонує проголосувати як саме провести подію. Співробітники висловлюють свої побажання і обирають найкомфортніше для всіх місце.

Результат: колектив відчуває свою значимість, розуміє, що керівництво зважає на побажання кожного працівника, тому віддає більше сил те енергії роботі.

Корпоративна газета — мотивація для командних «зірок»

Звичайний аркуш формату А1 на стіні офісу — ще одна можливість практично безкоштовно мотивувати персонал. На листі можна залишати схвальні відгуки про сумлінних працівників, фото їх досягнень, а також оформляти подяки за добре виконану роботу. Корпоративну газету можна вести і у електронному форматі — похвала на корпоративному інтернет-ресурсі сподобається кожному співробітнику.

Як це працює?

Щодня в корпоративній газеті з’являються повідомлення про досягнення котрогось із працівників. Публічне схвалення стимулює як саму «зірку» корпоративних новин, так і інших співробітників. Маючи такий приклад, кожен колега прагне потрапити в стрічку схвалень і досягнень.

Результат: усі намагаються працювати краще, компанія досягає бажаних результатів.

Місця для відпочинку — мотивація на канапі і медитація

Мотиваційно правильно, якщо у працівників в офісі чи на виробництві є місце, де вони можуть спокійно випити чашечку кави чи чаю, пообідати. Працівникам неодмінно сподобається після напружених годин роботи взяти невелику перерву і перепочити на зручній канапі поза робочим кабінетом.

Як це працює?

Найкращий приклад створення простору для відпочинку демонструє такий гігант, як Google. Офіси компанії облаштовані ігровими автоматами, боксами для сну і навіть кімнатами для медитації. Тим не менше, не обов’язково купувати дороге обладнання. Можна переобладнати один із кабінетів офісу, забрати робочі столи і поставити диван. Це і буде місце, де можна і каву пити,  і медитувати.

Результат: працівник, який має відпочинкову зону і можливість відволіктись, працює краще.

Гнучкий графік роботи — мотивація і ККД працівників

Не всі посади вимагають постійного чіткого графіку та перебування на робочому місці в одні й ті ж години. Окрім того, існують креативні професії, і людям, які працюють із натхненням важливо обирати час, коли воно (те ж саме натхнення) проявляється в повній мірі. Через різні біоритми виникло таке поняття, як персональний ККД працівника.

Як це працює?

Світові лідери бізнесу дозволяють працівникам певних спеціальностей самим визначати робочі години. У деяких спеціалістів кількість годин та графік розраховують при плануванні виконання завдань. Співробітник, який працюватиме у зручні години, буде виконувати свою роботу продуктивніше. Ті ж працівники, які не мають потреби залишатися на робочому місці увесь день, намагатимуться швидше і якісніше завершити свої завдання, бо заохочені можливістю збільшити свій вільний час.

Результат: така мотивація не вимагає жодної копійки витрат, зате в рази збільшує коефіцієнт корисної дії працівників.



Отримуйте корисну інформацію на email!