You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Завантаження...

Як роботодавцю вибрати професійну рекрутингову агенцію: 10 питань, які потрібно прояснити

Цікаво для роботодавця


Зміст:

  • Як давно рекрутингова компанія на ринку?
  • Який досвід роботи рекрутерів, що працюють в агенції?
  • Які джерела пошуку працівників використовують рекрутери?
  • Як в агенції відбирають кандидатів і які інструменти для цього застосовують?
  • Які гарантії послуг пропонують в рекрутинговій агенції?
  • Як виглядає офіс рекрутингової агенції і чи є він взагалі?
  • Чим рекрутингова агенція може підтвердити свій професійний статус?
  • Який список клієнтів рекрутингової агенції, з ким компанія працює зараз?
  • Яка завантаженість рекрутерів і хто особисто буде працювати з вашою вакансією?
  • Які ціни пропонують рекрутингові агенції за свої послуги?
  • Як обирають рекрутингові агенції інші роботодавці?

Ваш кадровий відділ чи внутрішній HR не справляється із великим об’ємом роботи, а з пошуком нових працівників не можна зволікати? Ви надто довго роздумували і ось таки вирішили звернутись у рекрутингову агенцію. Обрати надійного партнера, який забезпечить вашу компанію кваліфікованими і надійними працівниками, допоможуть наші поради. Ось, на що потрібно звернути увагу.

Як давно рекрутингова компанія на ринку?

Стаж роботи агенції — важливий показник стабільності та надійності компанії. У компаній з великим стажем достатній пул кандидатів і добре напрацьована база. Щоправда, деякі кадрові та рекрутингові агенції навмисне завищують тривалість своєї роботи на ринку в рекламних цілях, тому варто просити докази довготривалої роботи. Можна також перевірити цю інформацію самостійно.

Який досвід роботи рекрутерів, що працюють в агенції?

Якщо ви звертаєтесь у рекрутингову агенцію, ваш випадок насправді серйозний і складний, тому важливо не лише перевірити тривалість роботи потенційного  партнера, але й кваліфікацію рекрутерів, які будуть займатися вашою вакансією. Їх стаж повинен бути не менше 3-4 років, а професійний рівень — перевищувати рівень ваших внутрішніх HR.

Які джерела пошуку працівників використовують рекрутери?

Професійна рекрутингова агенція користується найсучаснішими технологіями пошуку та підбору спеціалістів. В числі їх методів:

  • прямий точковий пошук серед компаній вашого напрямку;
  • пошук через рекомендації;
  • пошук на спеціальних форумах, платних ресурсах, у соцмережах;
  • пошук серед конкурентів у вашій галузі кандидатів, які самі не шукають роботу.

Рекрутери, до яких ви планували звернутися, в арсеналі мають лише job-сайти і пропонують тільки резюме, до яких мають доступ усі в інтернеті? Задумайтесь, чи варто вам платити гроші за те, що можете зробити самі.

Як відбирають кандидатів і які інструменти для цього застосовують?

Це питання також варто задати при переговорах з агенцією. Звичайно, у всіх присутній стандартний алгоритм відбору:

  • телефонні переговори;
  • тестове завдання;
  • співбесіда.

Але існують різні техніки проведень інтерв’ю, про які повинен знати професійний рекрутер. Попросіть, щоб вам коротко описали, яким чином будуть проводити переговори, які технології перевірки кандидата застосують. Інтерв’ю може бути:

  • біографічне;
  • структуроване;
  • ситуаційне;
  • стресове;
  • компетенційне.

Методики перевірок також різняться. В залежності від специфіки вакансії відбір проводиться за британською, німецькою, американською чи китайською техніками.

Які гарантії послуг пропонують в рекрутинговій агенції?

Коли ви купуєте цінний продукт, ви прагнете гарантій. Чим більший гарантійний термін, тим, звісно, надійніша покупка. У випадку із пошуком і працевлаштуванням працівника — щось схоже. Рекрутингові агенції встановлюють свій гарантійний термін, протягом якого вони зобов’язуються безкоштовно замінити працівника, який не підійшов на вакансію або звільнився.

Як правило, цей термін дорівнює випробувальному і становить від 1 до 3 місяців. У випадках із топ-менеджментом він може бути продовжений до піврічного строку. А деякі рекрутингові компанії беруть на себе зобов’язання замінити рідкісного спеціаліста навіть через 1-2 роки (зазвичай, коли мова йде про headhuntig).

Як виглядає офіс рекрутингової агенції і чи є він взагалі?

Якщо рекрутингова агенція не має зручного місця для зустрічей з кандидатом, вона не може професійно здійснити підбір працівника. Також вона не може при потребі забезпечити локацію для зустрічі на нейтральній території кандидата із клієнтом. Таким чином втрачається аспект конфіденційності.

Щоправда, більшість рекрутингових компаній — це не багаточисельні колективи, розташовані у невеликих затишних офісах на околиці міста. Є й дорогі агенції, що дозволяють собі оренду фешенебельних приміщень у центрі, але й вартість їх послуг може бути завищена з огляду на «бренд».

Чим рекрутингова агенція може підтвердити свій професійний статус?

Експерти послуг рекрутингу постійно навчаються і намагаються проявляти соціальну активність. Це потрібно їм для кращого налагодження контактів. Поцікавтесь, чи є у представників вашого можливого партнера:

  • інтернет- та ЗМІ-публікації;
  • сертифікати учасників конференцій;
  • грамоти за участь у спеціалізованих конкурсах;
  • інші докази їх професійного розвитку.

Який список клієнтів рекрутингової агенції, з ким компанія працює зараз?

Корисно поцікавитись, з ким співпрацювала агенція в минулому та які задоволені клієнти співпрацюють з ними досі. Які успішно закриті вакансії є у компанії? Якщо пошук рідкісних спеціалістів — це справи кількарічної давності, можливо, зараз компанія живе за рахунок репутації рекрутерів, що вже давно не працюють тут. Обирати партнера для пошуку працівників варто не по брендових логотипах в портфоліо, а по реальних свіжих відгуках вдячних клієнтів.

Яка завантаженість рекрутерів і хто особисто буде працювати з вашою вакансією?

Іноді компанії по підбору персоналу беруть на себе надто багато зобов’язань і надмірно завантажують рекрутерів замовленнями. В результаті закриття вакансій відбуваються поспіхом, «на аби як»:

  • перевантажений рекрутер не встигає обробити результати пошуку кандидатів;
  • кандидати не проходять потрібну перевірку;
  • замовлення не відповідає вашим вимогам.

Під час переговорів з рекрутинговою компанією важливо безпосередньо поспілкуватися зі спеціалістом, який буде вести вашу вакансію. Запитайте у нього:

  • як давно він зайнятий у сфері рекрутингу та саме в даній компанії;
  • зі скількома замовленнями працює на даний час;
  • як буде проводити відбір вашого кандидата;
  • в які терміни планує закрити вакансію;
  • що робитиме, якщо терміни затягнуться.

При спілкуванні з консультантом обов’язково зверніть увагу на ступінь зацікавленості вашою вакансією, вміння рекрутера вести переговори, конкретику і повноту його відповідей.

Які ціни пропонують рекрутингові агенції за свої послуги?

Поспілкувавшись із кількома рекрутинговими компаніями, обирайте ту, вартість послуг якої буде у середньому сегменті на ринку. Занадто низька ціна може говорити про не надто високу професійність рекрутерів, малу низку задіяних ресурсів для пошуку і підбору працівника.

Завищені ціни — це зайва переплата за PR-бренд компанії, дорогий офіс і здатність консультанта переконати вас.

Як обирають рекрутингові агенції інші роботодавці?

Наостанок пропонуємо інфографіку, яка ілюструє, на що найбільше звертають увагу керівники компаній, обираючи рекрутингову агенцію. Під час опитувань можна було відповісти на 5 запитань одразу, тому загальний відсоток перевищує 100%.

  • Використання активних методів пошуку, хедхантинг 50,00%
  • Стаж роботи на ринку 42,1%
  • Досвід закриття вакансій в моїй галузі 41,2%
  • Чітка технологія пошуку і відбору кандидатів 34,2%
  • Грамотна презентація, особисте враження 31,5%
  • Компетентність і стаж співробітників 23,6%
  • Рекомендації моїх колег 23,2%
  • Великий список клієнтів і закритих вакансій 21,0%
  • Ступінь популярності, репутація агенції 18,4%
  • Високе місце в рейтингах 17,4%
  • Надання послуг без передоплати 17,2%
  • Гнучка схема оплати послуг 15,7%
  • Якість, відвідуваність і наповнення сайту 13,1%
  • Наявність філій, представництв в інших регіонах 10,5%
  • Низька вартість послуг 5,2%
  • Членство в професійних асоціаціях 2,6%
  • Престижний офіс в центрі 1,5%
  • Великий штат агенції 1,2%


Отримуйте корисну інформацію на email!