You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Завантаження...

Нові умови ринку праці: 10 ефективних способів налагодити дистанційку

Нова економіка


Зміст

  • Чи може дистанційна робота бути продуктивною?
  • 1.Налаштування на позитив — без перфекціонізму легше
  • 2.Облаштування робочого місця — міні-офіс вдома
  • 3.Планування і організація — гарантія порядку
  • 4.Постановка цілей і задач для усього колективу на короткі терміни — збільшуємо продуктивність
  • 5.Оцінка виконаної роботи — робимо аналіз і прогноз
  • 6.Спілкування — ваша перевага
  • 7.Налаштування алгоритмів віддаленої роботи
  • 8.Залучення максимальної кількості он-лайн сервісів
  • 9.Навчання — тримаємося у тонусі
  • 10.Відпочинок — перезавантаження і тімбілдінг

Через спалах нової вірусної інфекції світовий ринок праці стикнувся з умовами, в яких потрібно налаштовувати дистанційну роботу. Більшість власників малого та середнього бізнесу просто вимушені продовжувати своє існування в режимі карантину.

Незвичність ситуації завжди лякає і топ-менеджерів, і працівників нижчої ланки. Але ринкові нововведення набирають обертів, з’являються ідеї реорганізації підприємств, рішення для покращення показників бізнесу. Як гриби після дощу ростуть сервіси для полегшення онлайн-роботи.

Чи може дистанційна робота бути продуктивною?

Віддалена робота має як ряд переваг, так і суттєві мінуси. Робота вдома позбавляє таких формальностей, як дрес-код, дає можливість економити час, який раніше витрачався на дорогу до офісу, знімає зобов’язання бути під тотальним контролем.

Загалом, при першому погляді, це дуже круто: розплющити очі вранці, увімкнути ноутбук і все — роботу розпочато. Та згодом приходить розуміння того, що домашня атмосфера ніяк не налаштовує на офісний лад, доводиться ледь не примушувати себе взятися за черговий проект, показники продуктивності стрімко падають.

Якщо така ситуація знайома, прийшла пора  позбавлятися від негативних наслідків карантинного формату праці.  Суттєво покращити стан справ можна, при чому в найкоротші терміни. Для цього варто:

  • взяти до уваги корисні поради;
  • долучити потрібні сервіси;
  • скористатись позитивним досвідом успішних в часи карантину компаній.

Дієві способи налаштування дистанційної роботи дадуть можливість суттєво підвищити корпоративні показники. В будь-якому випадку підлаштовуватися під нові критерії потрібно. Навіть такі монстри бізнесу, як Facebook, Google чи Amazon перебудувалися. В умовах карантину вони змушені працювати по ремоуту з великою кількістю працівників.

1.Облаштування робочого місця — міні-офіс вдома

офіс

Для перетворення домашнього простору в офісний не обов’язково облаштовувати цілу кімнату. Особистим кабінетом може слугувати невеликий куточок у вітальні. Робочий стіл, техніка, гаджети — добре, коли ці речі будуть в порядку і завжди під рукою. На потрібний лад налаштує зручне робоче крісло, правильне освітлення, фонова музика та улюблена чашка з офісу.

2.Налаштування на позитив — без перфекціонізму легше

Наскільки продуктивною може бути праця, коли самовіддача зашкалює, а самокритика не дає рухатися вперед? Занадто великі очікування від себе і підлеглих примушують кільканадцять разів переглядати і переробляти найпростіші задачі, породжують панічний страх нічого не встигнути. Варто налаштуватися на те, що в досягненні результатів природними є помилки, іноді дедлайнів дотриматися не вдається, а супергерої існують в коміксах, а не в бізнесі.

3.Планування і організація — гарантія порядку

Якісно організувати не лише свою роботу, але й усього колективу допоможе планування робочого часу. Встановлений розклад нарад, час на виконання і перевірку завдань, періоди відпочинку та обідніх перерв — усе це  допоможе уникнути хаосу. Зручно буде створити спільний он-лайн календар, який буде доступний усім працівникам, призначити відповідальних за внесення змін у розклад. Чіткі рамки робочого часу зекономлять зусилля, дозволять вирішувати робочі питання синхронно з усім колективом. Якщо раніше день в офісі розпочинався о 9.00 та закінчувався о 18.00 з понеділка по п’ятницю, об’єктивним буде перенести такий же ж графік у віддалений режим.

4. Постановка цілей і задач для усього колективу на короткі терміни —  збільшуємо продуктивність

Якщо хтось з нас і має досвід віддаленої роботи, то ніхто точно не був готовий до тривалого карантину. Впевненість у завтрашньому дні похитнулася. Тепер, як на стежині в ожеледицю: втриматись вдається тим, хто йде малими кроками. Не намагаючись планувати довготривалі перспективи, варто зосередитись на конкретних задачах. Щотижневий план роботи дасть чітко розуміти об’єм і пріоритетність завдань.

5. Оцінка виконаної роботи — робимо аналіз і прогноз

Ремоут набагато легше і продуктивніше просунеться, якщо регулярно аналізувати ступінь виконання задач. Оцінюючи виконану роботу, можна передбачити ефективність тих чи інших кроків в майбутньому. Такий аналіз корисно проводити в кінці кожного робочого дня. Наскільки далеко ви просунулись до поставленої мети за певний проміжок часу? Які задачі не виконані і чому? Відповіді на ці питання допоможуть коригувати активність роботи.

6.  Спілкування — ваша перевага

Зосередившись на виконанні планів і задач, не варто забувати про людський фактор. Кожен працівник в цей період перебуває у стресовому стані, усім складно прогнозувати майбутнє і дуже сумно не отримувати достатнього спілкування. Зарадити можна, якщо створити корпоративний он-лайн простір для колег, де усі зможуть розповісти, як почуваються та чим займаються.

Доречними будуть чати в Telegram чи Viber, в яких кожен зможе пожартувати, прислати веселу наліпку чи цікаве фото зі свого карантинного життя. Спілкування дасть можливість не втратити взаємодовіру в колективі.

7. Налаштування алгоритмів віддаленої роботи

Контроль виконання задач, планування і аналіз цілей на дистанційці — усе це вимагає побудови певного алгоритму. Потрібно створити майданчик для прийняття і здачі завдань, а також контролю за співробітниками. Колеги мають чітко розуміти, що робота повинна виконуватись вчасно, а віддалений режим — це не відпустка чи лікарняний. При цьому тотальне стеження не потрібне, достатньо просто перевіряти прийом задач спеціалістами, встановлювати час виконання і приймати виконану роботу.

8. Залучення максимальної кількості он-лайн сервісів

Для полегшення організації  віддаленої роботи в пригоді стануть інтернет-сервіси і якомога більша кількість месенджерів. Популярні для українського бізнесу сервіси Google Docs, Zoom, Worksection, Google Календар, Slack, Asana, Trello, Office 365, Workplace by Facebook дадуть можливість організовувати та аналізувати роботу, розподіляти задачі, контролювати виконання планів.

Месенджери Viber, Telegram, Facebook, WhatsApp — це комунікативні мости, які дозволять контролювати робочий процес і будувати командні відносини.

9. Навчання — тримаємося у тонусі

Віддалений режим роботи — не привід зупинятися в розвитку. Тому корисним стане навчання колег, підвищення кваліфікації усієї команди. Доступні он-лайн платформи для навчання Prometheus, ВУМonline, Edera пропонують курси з програмування, економіки, іноземних мов. Знайти можливість для розвитку в карантинні часи можна і самостійно, якщо виділити час на пошук потрібного навчального відео чи літератури.

10. Відпочинок — перезавантаження і тімбілдінг

Щоб досягти високої продуктивності, будь-яку роботу потрібно чергувати із корисним відпочинком. Посиденьки в Zoom із колегами не в рамках робочої конференції, а у вигляді міні-корпоративу зміцнять відносини в колективі, допоможуть розслабитись і відчути єдність команди. Спілкування у відпочинковому форматі надалі позитивно вплине на активні робочі будні.

Дистанційна робота — лише один з етапів розвитку, цінний досвід, який допомагає рости. Перелаштовуйте бізнес успішно та залишайтеся здоровими!



Отримуйте корисну інформацію на email!